Hej igen!
 
Nå nu börjar det gå mot det bättre. Har druckit en halv kaffekopp denna morgon, första sen i onsdags. Den vanliga dosen på minst två muggar per morgon går dock inte ner än, så än är jag inte riktigt 100. Men det tar sig! Nu är det bara snuva och hosta kvar som spökar, hoppas det också ger med sig över helgen...
 
Igårkväll fick vi besök av Jimmy, som kom upp för att kolla lite tidsschema och sånt inför bröllopet. Han ska ju vara Matts bestman + värd på bröllopet, så bra att ha läget under lite mer kontroll. Börjar bli verkligt nu när man ser de spikade klockslagen när vad sker.. Men nog kommer det ju gå bra!

När vi var klara med det kollade vi film och nu för en halvtimma sen tog han bussen upp mot sina hemtrakter för att fira att hans bror fått examen. Det är ju en sån dag idag: grattis alla som får examen idag, ni är duktiga!
 
 
 
 
Två snabba från igår:

Kände mig i så pass bra skick igår att jag kollade klart en föreläsning om Lågaffektivt bemötande som finns ute online ( här är del 1). Helt bra föreläsning. Konstaterade att många av metoderna går att använda sig av i dagvården, men jag fick mycket mera tips kopplat till mitt tidigare jobb (tillsammans med ungdomar) där hans exempel verkligen kändes som träffar ur vardagen på jobbet.

Sen en bild från när vi hämtade pizza på kvällen åt grabbarna.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress