20 juli 2017

TJ 16

Bröllop


 
 
Det börjar närma sig...!
 
 
 
Idag hade jag inbokat provkamning och provsmink i kalendern. Det skulle egentligen ha skett redan i lördags, men då var både frissan och jag iväg på varsin möhippa. (Jag minns när hon ringde och berättade att hon behöver omboka pga möhippa, redan i maj, och jag tänkte "jaa-a, det är nog säkert mina vänner som bett henne göra det!". Så fel man kan ha, haha.
 
 
 
 
 
Hur som helst. Alarmet gick av imorse, och jag for gäspandes iväg till Gamla Vasa till klockan nio. Det kändes så skumt att åka iväg, utan smink och utan fixat hår. Pannluggen hade jag nog plattat ändå, annars skulle jag inte våga mig utanför ytterdörren! Väl där gick tiden fruktansvärt fort, och ut därifrån kom jag klockan 12 och var jättenöjd!
 
 
 
 
Det var en liten sneakpeak från frissabesöket. Ännu ska lite i frisyren rättas till, och den blev inte gjord fullt så bra som den ska bli sen utan lite mer "hastigt". Så nu finns det riktlinjer att gå på när bröllopsdagen är här. Men nöjd är jag i alla fall, även om det här skulle vara en "slarvigt gjord frisyr"! Jag var även så rädd inför sminkningen, att det skulle bli för mycket, men det ser också riktigt bra ut. Så Hairhouse rekommenderas verkligen (det är "lill-Emma" som gjort mitt hår och smink).
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress