28 januari 2017

Fredagsmyset

Allt och inget


 
 
Igår när jag kom hem till kvällen, var jag så trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Funderade i ett skede på att gå och lägga mig tvärt, men det skulle ha känts som slöseri på en fredagskväll... Efter en stunds slappande i soffan orkade jag mig ändå med iväg till stan; Matts skulle köpa billigt lösgodis inför kvällens filmmys. Kändes lagom surt att traska med för det. 😉
 
 
När vi kom in till stan gick vi en sväng via alko, och jag passade på att fråga efter ett gott rödvin som passar tillsammans med maten vi tänker bjuda på bröllopet. Jag kan absolut ingenting när det kommer till rödvin, och har sällan lyckats pricka rätt när man ska ha det någon gång. Därför tycker jag inte det är speciellt gott heller. Expediten visade oss ett par viner och jag köpte med hem ett av dem - som visade sig vara riktigt gott (för att vara rödvin!). Kanske man borde fråga råd oftare, och inte bara chansa. ☺️
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress