...var att jag skulle anmäla mig (och M!) till danskurs. Speciellt inte pardans.
Jag är ju den som alltid dansat åt vänster när alla andra dansar till höger när jag t.ex. prövat på zumba-pass på gymmet. 
 
 
Men nu har vi redan avverkat första tillfället, då vi lärde oss grunderna i foxtrot. Det var helt skoj också! Proffs lär vi väl knappast bli, men nu är vi ju ändå inte helt ute och seglar utan vet lite hur man ska göra åtminstone.
 
 
 
 
Kursen kom vi över via SÖU's hemsida, och det kostar ynka 5€ per tillfälle. Ett plus är ju att man får komma och gå precis hur man vill, så känner vi att vi inte har lust att lära oss cha cha cha, så är det bara att stanna hemma det tillfället. 
 
Kurserna är i nya Folkhälsanhuset i Vasa, så det är ju nära och bra också.
 
Nästa vecka är det vals och långsam vals på programmet, och som ni säkert redan räknat ut är det väl mest för den sakens skull vi anmält oss till kursen. M har bestämt sig att lära sig dansa vals lika bra som min pappa, som då igen så vitt och brett berättar om hur bra han är...
Karar alltså... 😉
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress