För ett par dagar sedan skickade en kompis om någon ville följa med henne ut på promenad...

Det passade riktigt bra in i mitt kvällsprogram, och på samma gång plockade jag med mig ett par tomma fryspåsar i fickan. Jag tänkte nämligen att det skulle gå att kombinera promenaden med lite blåbärsplockande. Sagt och gjort, 40 minuter senare traskade vi ut ur skogen och fortsatte vår promenad. Hem kom jag med en stor påse bär - vilken lyx att ha sånt bara ett par minuter hemifrån!
 
 
 
 
Det är nog många år sedan jag senast plockat bär, kan till och med hända det var i lågstadiet när man skulle ha med nån deciliter till skolan att koka lingonsylt av... Så det var mycket trevligare än jag mindes! Enda minuset var väl alla spindlar och mygg som fanns där bland blåbärsriset. 
 
Nu är dock alla plockade bär slut, eller snart uppätna. Det räckte både till frukost och en blåbärspaj. Eller, blåbärspaj kanske jag inte ska kalla den. Jag skulle ju fylla ut pajen med lite mera bär än vad jag hade kvar igår, så jag hade i all hast köpt med mig hem en påse frusna blåbär på dagen som sen fick ligga och tina på diskbänken. När jag sen klippte opp påsen var det inte alls blåbär - utan svarta vinbär. Men med lite vaniljvisp på sidan om blev det nog bra ändå!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress