16 augusti 2017

Hos frissan

Bröllop


 
 
Bröllopsdagen började för mig och mina tärnor hos frissan ute i Gamla Vasa vid Hairhouse.
 
När vi kom dit hade de dukat upp en bricka med lite smått och gott; minderalvatten, olika kex och vindruvor.
Där satt vi mellan kl. 9-12:30 och fick våra frisyrer fixade i olika omgångar. Under den tid som det tog att fixa mitt hår och smink, så hann festkamningarna göras på 3 av 4 tärnor. Tydligen är det nog stor skillnad på vanlig festkamning och en brudkamning - brudkamningen görs mycket mera noggrant och för att verkligen hålla en hel dag. Och en hel dag höll det också, även fast jag stod ut i regnet över en timma mitt på dagen! På natten plockade jag ut 107 st hårspännen...
 
Jag hade även bokat in brudsminkning, och jag blev lika nöjd den här gången som jag var efter testsminkningen som gjordes nån vecka innan. Tänk hur snygg man skulle känna sig om någon fixade en sådär varje morgon...
 
 
 
 
 
 
Det var ett plock ur bilderna som vi fotade hos Hairhouse.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress