1 augusti 2017

Bröllopsveckan

Bröllop


 
Känns nästan lite overkligt att det är så nära nu. På ett vis tror jag att vi ännu är månader ifrån, och ibland tänker jag att vi nog har allt för lite tid på oss att få allt klart tills på lördag.
 
 
 
 
Lite tankar just nu:
 
Känslostormar. Imorse när jag vaknade var jag så ledsen. Fastän jag egentligen var glad. Antar det är nervositeten som slår till med lite spratt.
- Det känns hela tiden som att något ännu ska skita sig ordentligt. Tänk om vi glömt något superviktigt och prästen säger att "nej, ni blir tyvärr inte vigda" på lördag.
- Såååå mycket att göra. Samtidigt som det inte känns så värst mycket ibland.
- Jag sover allt för lite just nu. Tankarna snurrar för mycket när jag ska gå och lägga mig.
- Oj vad jag är less på att pyssla!
- Jag är så lycklig att jag snart kommer vara gift med mannen i mitt liv! Det om något är det mest fantastiska med allt det här.
 
 
 
 
 
 
De här senaste dagarna har, som säkert redan gissat, gått åt bröllopsfunderingar.
Vi har haft möte med fotografen. Hört oss för med honom vi hyr kylbilen av. Pratat med skaffare (som jag nu i skrivande stund inser att jag glömt skicka adressen åt, oops!) och på torsdag har vi vigselövning. Pompoms har blivit gjorda, namnskylten att ha bakom bordet är gjord, dukar har blivit tvättade för att slippa de värsta skrynklorna, vägskyltar och vaser har blivit målade, provtårtan är äten och den slutgiltiga är beställd... and so it goes on!
 
 
 
 
Största problemet har vi väl ändå haft med att få programbladen i skick. Alltså huhu!
Först blev allt fel väg, fel ordning, upp och ner... Så till slut tänkte vi föra in hela skiten till tryckeri. Tills vi fick kolla igenom prov-exemplaret idag och höra vilken stor summa det skulle bli och kosta. Så nu tar vi bara pärmen från tryckeriet. Resten försöker vi fixa här hemma. För till sist fick vi ju allt i rätt ordning. Det tog ju bara många, långa timmar. Ikväll köpte vi mera printerfärg, som nyss tog slut när det bara var lite kvar att skriva ut. Så jag får hämta mera färgpatroner imorgon. Men det löser sig!
 
 
 
Nu ska jag faktiskt försöka komma i säng före klockan är efter midnatt. Det har blivit allt för många sena nätter hittills!
 
 
Miili

Va spännand! Lycka till och ha en fantastisk dag 😍

Svar: Oj tack Miili, jag glömd att svara! Men jo, dagen var fantastisk! 😍
Nadja

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress