5 oktober 2016

5 oktober

Allt och inget


 
Börjar med ett försiktigt 'hej'.
 
 
 
Vet inte riktigt vart jag vill komma med mitt 'hej'-ande, det enda jag vet är att ikväll finns tiden (för att jag tar den) att skriva ner ett par rader. Det är snart en månad sedan senast. På den månaden har jag hunnit massor, och inget alls. Jag har bland annat;
 
- varit på Lettering-kurs, och det var nog en dag jag njöt av så för psyket! Det var en härlig känsla att bara sitta och plita ner massa olika text-varianter på ett blankt papper, utan några krav. Det kändes som att timmarna bara flög iväg.
 
- målat med vattenfärg. Förr, för länge, länge sedan så älskade jag att teckna och måla. Sedan började jag jobba vid sidan om studierna, efter studierna började jag jobba heltid och så vidare. Men när man känner att man landar någonstans kan intressen man tidigare inte "hunnit med" smyga på tillbaka.
 
 
 
- börjat läsa böcker. Det senaste året har jag läst 1 eller 2 böcker. Jag brukade vara en bokmal. Fast studiernas sista halvår tog upp massa energi, som jag tydligen först nu tycks ha kommit ikapp på den fronten. Jag är glad åt att jag ändå köpt hem flera böcker från loppis, som verkar intressanta, så nu har jag något att börja plöja igenom.
 
- kalasat. Firat fadderbarnet och syskonbarnen. Snart är det dags igen, och kul är det!
 
- handlat hem mattväv, som så småningom skall stickas ihop till ett fodral till en sitt-puff/sittdyna/vad-det-nu-heter. Det är bara stickorna som fattas.
 
 
 
Så en hel del har jag gjort. Dessutom har jobbet erbjudit ett par kursdagar, jag har planerat en del inför kommande månaderna på den fronten och så småningom ska väl allt det nya också bli till rutin.
 
 
 
Något jag däremot önskar mig, och går och funderar på dagligen är att jag vill ha en ny kamera! En liten, nätt kompakt systemkamera. Närmare bestämt en Nikon 1 J5. Oj, som jag suttit och läst in mig på den, jämfört priser, kollat recensioner... Jag vill börja fotografera mera! Min Nikon d60 är ju helt bra för mig den med, jag är ju inget profs och behöver inget 'välkare' så att säga. Enda nackdelen är storleken - den är så pass stor och känns så pass klumpig att jag inte vill packa ner den varje dag. Dessutom börjar kamerahuset bli trögt och objektivet knastrar...
 
 
 
 
Det var väl ungefär det jag hade på hjärtat ikväll. Godnatt!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress