26 november 2016

Helgbloggen

Allt och inget


 
Får snart ta och byta namn på den här bloggen till helg-bloggen;
det tycks ju vara enda tiden på veckan jag finner mig ork och tid att skriva ner några rader här.
 
 
 
Idag började jag förmiddagen med att besöka frissan.
Det var verkligen dags, mitt hår har varit nött och tort i längderna en lång tid redan. Fast jag har inte riktigt vetat vart jag ska vända mig. Hittills har jag haft turen att ha en studiekompis som även är frisör, men nu har ju hon flyttat bort från Vasa när vi blivit klara och frissan jag tidigare besökte i Kronoby så är ju faktist närmare 120km bort från Vasa.
Men fick berättat åt mig att de som jobbar på Hairhouse är riktigt duktiga, så dit hade jag bokat en tid tills idag.
 
 
 
Kom ut därifrån, helt nöjd och belåten!
Blev ingen förändring alls denna gång, utan jag fick bara bortklippt alla slitna toppar och justerat luggen.
Vill ju inte klippa bort allt för mycket av längden; det ska ju finnas något att göra bröllopsuppsättning av till sommaren också!
 
Efteråt styrde jag kosan in mot centrum där jag mötte upp en vän för lite julöppnings-shopping.
Kom hem från stan med ett par nya vinterskor (så behövligt, och jag är så glad att jag hittade ett snyggt par som dessutom är fodrade inför vintern!) och en hårborste i bambu som jag varit på jakt efter nu en tid. Förhoppningsvis gör det så mitt hår är mindre flygigt och elektriskt än vad plastborstarna jag annars använder gör.
 
 
 
Skorna köpte jag från HM och hårborsten hittade jag inne hos Body Shop.
 
Förutom detta då fick även ett par julklappar komma med hem, så snart är jag klar med allt vad julklappsinköp heter, fattas bara en eller två presenter till. Så skönt att för en gångs skull vara ute i god tid.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress