/ Träning /

Träningsåret 2016


 

Något jag får klappa mig själv på axeln över, är min dokumentation över min träning.
Sedan mitten av 2012 har jag dokumenterat i 'HeiaHeia!' när jag tränat vad, och för det mesta även när jag varit sjuk. På det viset är det enkelt att hänga med hur jag från år till år mår och hur mycket jag tränar. Jag har nu sammanställt årets tränings-statistik och såhär ser den ut:
 
 
 
Jag satte den i jämförelse med fjolårets statistik, och där framkommer det som jag redan tidigare vetat om;
året 2016 har jag inte varit fullt så aktiv som åren innan.
 
Jag är ändå relativt nöjd - jag har haft mycket annat på gång också, och halva året 3-skiftesjobbade jag vilket gjorde att motivationen, tiden och orken att träna var knapp. Sedan juli framåt har det varit bättre på den fronten då jag bytte arbetsplats, men ändå inte fullt så bra som det skulle ha kunnat vara.

Men jag har ändå tränat 162 dagar av 365 vilket är nästan var fjärde dag och i den här statistiken syns inte alla vardags-promenader som gjorts på jobbet eller tillsammans med vänner i lugnare takt.
Jag har även tränat på fler sporter än tidigare år, och badminton är något som lämnat i bakhuvudet att var roligt.
 
 
Så ett helt okej träningsår 2016 har jag haft!
 
 
 
Mina mål för 2017 är dessa:
 
- fortsätta styrketräna lika mycket som i år, om inte lite mer.
- gå på spinningpass åtminstone 1 pass i veckan.
- ta upp löpningen igen när vädret och väglaget tillåter mot våren.
- träna upp stabiliteten i knäna igen så att jag vågar och kan träna benen på nytt lika som 2014-2015