1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag gjorde inget jag kommer att tänka på nu, eller jag var på kryssning för första gången tillsammans med M i början av året. Det var roligt, men de där timmarna vi vistades i Stockholm är nog med de kallaste jag varit med om i mitt liv!

2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inga nyårslöften detta år, annat än att följa mina drömmar och det har jag i det stora hela nog gjort.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ingen av mina närmaste vänner, nej.

4. Dog någon som stod dig nära? Två släktingar gick bort och så togs ju Leo ifrån oss nu nyligen.

5. Vilka länder besökte du? Sverige. Jag hoppas ha möjligheten att så småningom resa mera.
 
 

6. Är det något du saknar år 2016 som du vill ha 2017? Resor.  Det sa jag i slutet av förra året också, men eftersom vi nu prioriterar att spara alla extra pengar till bröllopet så får resekassan nog vänta ett tag till.
 
7. Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas? I år tänker jag nog inte på något speciellt datum, men jag kommer minnas hur det kändes när jag fick veta att jag fått tjänsten i Vörå, nervositeten när jag skulle säga upp mig från gamla jobbet och hur skönt det var med den 3 veckor långa semestern jag hade där emellan.

8. Vad var din största framgång 2016? Att jag tog mig modet att sträva efter det jag ville ha.

9. Största misstaget? Jag vet inte? Jag har haft ett helt bra år utan några stora missöden.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag har haft ca 20 sjukdagar detta år, så inte så farligt men ändå mer än tidigare år. Någon större skada har jag lyckligtvis inte varit med om!

11. Bästa köpet?  Bilen jag handlade i april!
 
12. Vad spenderade du mest pengar på? Bilen, mat, räkningar men även allt jag satt undan inför bröllopet.
 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla stunder jag spenderat med vännerna, de är guld värda!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016? Jovial - Freddy Kalas, är nog en jag kommer förknippa med mina promenader/länkar ute vid vattnet här i Vasa detta år.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Nöjdare, men jag vet inte om jag varit gladare eller lessnare i det stora hela.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Fotat, jag har inte många riktigt bra bilder från detta år när jag kollar i arkivet.
 
 
 
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Slöat med telefonen i handen. Det ska jag försöka minska på året 2017.

18. Hur tillbringade du julen? Tillsammans med släkten på hemorten.
 
19. Blev du kär i år? Nej, men jag inser för varje dag som går hur mycket jag älskar M.

20. Favoritprogram på TV? Arrow, Game of Thrones, Skam, New Girl, Shameless, Flash, Crown, Svartsjön... det är serier jag kollat på under det här året.

21. Bästa boken du läste i år? Ingen specifik boktitel har lämnat i minnet, men så har jag inte läst så väldigt mycket det här året heller.
 
 

22. Största musikaliska upptäckten? Ingen speciell, jag har istället lyssnat på väldigt blandad musikstil i år.

23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Muminmuggar, Vasa-affischen och nya, stora kuddar till sovrummet.

24. Något du önskade dig men inte fick? Nej, jag önskar mig inte mycket mera utan det jag vill ha brukar jag spara till själv för det mesta.
 
25. Vad gjorde du på din födelsedag 2016? Det var en fredag, så jag tror inte vi gjorde något speciellt. Lördagen däremot firade vi Vappen hemma hos oss!

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? I det stora hela - nej.
 
 

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2016? Bekväm. På jobbet orkar/kan man inte direkt klä upp sig och på fritiden har jag sällan orken till det. Som nu: klockan är snart ett och jag sitter ännu i pyjamas... ;)

28. Vad fick dig att må bra? Vännerna och familjen.

29. Vem saknar du? Simone, och flera andra vänner som bor längre bort. Det suger att bo långt ifrån varandra!

30. De bästa nya människorna du träffade? Jag har inte knytit många nya vänskapsrelationer alls i år, men de vänner jag har är väldigt bra och fina allihopa!
 
 
 
Så för att sammanfatta 2016 kan jag avrunda med att konstatera att det har varit ett helt bra år,
men inte heller ett år som jag kommer minnas som väldigt speciellt.
Nu ser jag fram emot vad 2017 har att erbjuda, för där finns det redan stora datum att minnas!
 
 
Gott nytt år!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress