....så tänkte jag bild-bomba detta inlägg med vad jag gjorde resten av semestern.

En del av allt man gjort har man ju nästan redan hunnit glömma bort, och när man titar ut genom fönstret idag (det regnar och termometern visar 12 kalla grader) så är det rätt så svårt att förstå att det bara för ett par veckor sen var sådan sommarvärme just här. Jag hade verkligen tur med vädret på min semester!
 
 
 
 
Man kan nästan säga att jag avverkade sista semester-veckan 'från strand till strand'.
Ena dagen spenderades på Fäboda.
När vi kom dit var det ännu rätt så folktomt (se första bilden), en timma senare var det snäppet mer (se två följande bilderna).
 
 
 
På tisdagen byttes Fäboda ut till Tisskärssand och sen på onsdag hade jag bilat hemåt mot Vasa,
så då var det Smulterö som gällde ett par timmar. Men efter den dagen kändes det nog som jag hade fått tillräckligt med sol för denna gång, och kroppen tyckte nog det samma... Jag var aningen sönderbränd, haha. Tur att det finns after sun och aloe vera - krämer!
 
 
 
Under semesterveckorna har jag också hunnit ta upp rutinerna med gymmandet lite så där smått på nytt. Något jag även försökt upprätthålla nu sedan vardagen trängt på också. Det går väl helt okej, jag har besökt gymmet i medeltal 3-4 ggr/vecka och det är något jag ska försöka fortsätta med.
 
Jag har även försökt få in det som rutin att springa 20 minuters pass ca 3 gånger i veckan, det har väl då igen gått lite från och till. Oftast har jag nog fått in 2 av de passen efter mina styrke-pass, men med vädret som varit de senaste veckorna har det gått lite trögare att snöra på sig löpskorna och faktiskt ta sig ut.
 
Ja- och så bör väl nämnas att som den tok jag är, spenderade jag även en halv dag på semestern i Anttilas kö, när de började sin konkurs-försäljning. Allt för ett par iittala-tallrikar, nå mumin-fat, en stekpanna och en sax.
 
 
 
När jag tänker på sommaren 2015, så minns jag otaliga sommarkvällar ute vid Vasklot-bron med piknik, på Faros, på Strampen och överlag annars häng med flickorna.
Den här sommaren känns det som det blivit betydligt färre sådana, men ett par sådana kvällar har vi ändå fått klämt in!
et är ju inte så lätt när flera av oss skiftesjobbat att få tiderna att passa ihop, men desto roligare sen de gånger vi lyckats!
 
 
 
 
...och vad vore en sommar utan en utgång?
Det var något vi började fundera på, sista veckan av juli när vi ännu inte tagit ett danssteg på hela sommaren.
Så, sista semester-lördagen blev det spontan utgång till Ollis. Det var så kul!
 
 
 
Och för att avrunda en fin semester så blev det en långpromenad på söndagen.
Vasa är ju ändå en av finaste sommarstäderna, kan jag gång på gång konstatera.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress