19 april 2016

19 april


 
HEJHEJ!
 
 
 
Såhär ser jag ut idag  [↑] . Har vakat ett par nätter på jobbet, och igår orkade jag inte göra något alls (inte ens byta bort pyjamasen) på hela dagen... Så att. Nu sitter jag här, och känner mig ofräschast på länge! Men det är ju egentligen lätt fixat. Fast innan dess, så ska jag städa upp lägenheten (förstår inte hur den kan bli så skitin så snabbt!?). 
 
Så länge jag dricker upp mitt kaffe, dammsugar och sen fräschar opp mig själv, så kan jag ju dela med mig lite av de senaste månadernas bravader... Bilder säger ju mer än tusen ord, så vi tar det den vägen då:
 
 
 
Jag lever, äter, motionerar (när jag hinner) och mår väl bra nu när det snart är vår. Enda nackdelen har nog varit den här vårtröttheten som slog till hårt denna vår. Kanske inte är så konstigt när man gett fullt hus i flera år; jag menar skola + jobb + praktik + mera jobb + slutarbeten... Och somrarna har ju gått åt för mera jobb så man ska ha råd att leva under studieåret. Kommer nog kännas bra nästa sommar när man har en full semester!
Litet bakslag gällande våren idag dock när 5 cm snö landat på marken. Tur att jag inte måste köra bil idag, trodde ju det var säkert att ha sommardäck i mitten av april, men jaja.
 
 
Vår-Vasa är ju faktist helt najs det med. Så när jag haft nå lediga dagar har jag passat på att vara utomhus när vädret visat sin bästa sida. Strandpromenad + piknik med Rosita & Nelia, joggingrundor i sakta mak runt Brändö-potten, balkonghäng i solen... Nu väntar jag bara på att Faros och Strampen ska öppna sina dörrar så att man kan börja sitta där och mysa. Det var nog nått av det bästa förra sommaren!
 
 
Ja, och så har jag ju handlat bil också! För nån månad sen sa jag tack och hej åt min gamla Renault och sen dess körde jag omkring med M's föräldrars bil som vi fått ha till låns. Men så kan man ju inte hålla på speciellt länge, så i början av april satte biljakten igång. Den här Skodan fick det bli, helt perus vanlig bil, utan några extra finesser, men för mig som bara kört omkring i ca 20 år gamla bilar känns det oehört lyxigt att rulla fram i den här från 2013!
 
 
 
Och så måste jag ju även slänga opp ett par bilder från årets Pampas. Det här kan nog ha varit bästa pampasnationaldagen som  jag har firat! Fest i goda vänners sällskap, en glad Markoolio på scenen och KAJ på sillizen dagen efter. Mycket mer än så behövs inte för ett bra koncept.
 
 
...såja. Där hade vi de senaste månaderna i bilder. Vet inte om jag gjort så mycket mera faktist. Det har varit ganska lugnt; jag har jobbat flera helger på raken, spelat pokémon på raspberryn, sovit otroligt mycket (vårtrötthet här hej!) och hängt med vännerna över en kaffekopp när vi hunnit. :)
 
 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress