27 oktober 2015

27. 10. 2015


 
Vet ni vad jag har sysslat med de senaste 8-9 veckorna?
 
Jo, nämligen "Russian Squat Program Gymbolaget Style" som man hittar på gymbolaget.se.
Det här programmet är en variant på det berömda "Russian Squat Programmet". Det är designat att öka styrkan i bänkpressen med 5% under en cykel på 8 veckorSå det är vad jag har sysslat med.

Och idag var det dags för sista passet på schemat, och dags att maxa. Satte på 2,5 kg mer än vad mitt förra PB (personbästa) var, och så var det bara att börja på. Failade på första fösöket; kände att bryggan inte var rätt och att skivstången kom lite för högt upp på bröstet. Andra försöket for det dock upp! *happyface* Det blev kanske inte världens snyggaste lyft, inte heller for det riktigt så djupt som jag önskat. Men lyftet kändes ändå "godkänt" och det räcker för mig för den här gången!
 
 
Så att sånt. Hade också bestämt mig för att ändra om min träning lite efter att det här schemat är över, så det ska jag sätta mej ner med och fundera över här under de närmaste kvällarna. Nya mål, nya övningar och så vidare.
 
 
 
 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress