27 augusti 2013

And we´re on!

Skolstarten är inledd!
Började lagom bra med en dunderförskylning. Men hey let´s face it - det finns finrexin, burana och strepsils i vårt medicinskåp. Något att leva på. Får hoppas den ger med sig!

Efter klädbyten, freakouter över hur håret skulle se ut och lite "fan-var-har-jag-satt-alla-mina-skolsaker" moments bar det av mot skolan. Och vi var framme i tid. När sen läraren direkt började med att fråga ut oss om olika pedagogiker så kände man sig sådär lagom iq-befriad, men jag antar att hjärnan kopplar upp först i slutet av nästa månad. Kanske.
När vi sen kom till matsalen vid lunch var vi en av de sista som hann få mat. Tydligen hade köksornas hjärnor också lämnat hemma i semester-gungmattan, för tillräckligt med mat hade de minsann inte fått kokat ihop! Bra intryck för alla nya elever måste jag säga, great success.

Och sådär påtal om great success - "det var en gång 15 socionomer som fastnade i en hiss..." som Hanna så vackert skrev senare idag på facebook.
Vi hade kafferast. Vi är lata. Vi klämmer oss alla in i en hiss - för finns det hjärterum så ska det finnas stjärterum! Ehrm, antar vi får omformulera meningen -> "finns det hjärterum sitter man på stjärten i ett litet trångt rum, aka hiss, i en halvtimma". Instängda i en hiss, menad för 6 personer eller 480 kg stod vi 15 tjejer och flåsade ikapp mellan fnitter-attackerna. Servicekillen måste ha fått en rolig syn när vi steg ut ur hissen.
 
 

Och som avslutning på denna första skoldag bar det av mot Ollis i sann studie-anda. En hel okej första dag med andra ord.

Nu ska jag dock fortsätta knapra i mig olika mediciner. Jag vill inte bli sjuk.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress