31 januari 2012

Kom ihåg, använd skydd!

Idag handlade jag något så viktigt som skydd.
Stog länge i butiken och tittade; det fanns så många olika storlekar, färger, vissa var helt släta och andra hade lite utbucklingar här och var. Det fanns packade i olika paket, vissa var dyrare och andra mer flexibla.

Fick lära mig redan som liten hur viktigt det är att använda skydd, så att det inte händer något.
Efter varje användning ska dom också kontrolleras att de är i ett skick. Annars har de ju ingen nytta.
Vissa tycker dom kan skava lite när man börjar svettas och rör på sig mycket, men isåfall har du bara valt fel sort för dig. Vissa tycker det är obekvämt och är helst utan, synd för dem om en olycka är framme säger jag bara!

Nåja, efter en stunds tvelande kom jag ut ur affären med något som passade just mig.


Vad jag köpte?
Benskydd när jag ska spela fotboll förstås! Vad trodde ni?!



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress